U današnjem internetskom okruženju sama stručnost nije dovoljna. Potrebno je i jasno pokazati tko ste, što nudite i zašto vam se može vjerovati. Osobni brend znači svjesno oblikovanje dojma koji ostavljate na klijente, poslodavce i suradnike. Za virtualne asistente, gdje se prvi dojam najčešće stječe putem mrežnih profila, dobar osobni brend često odlučuje hoćete li dobiti priliku ili ostati neprimijećeni.
Snažan osobni brend brzo prenosi vrijednost koju donosite, gradi povjerenje dosljednim nastupom i otvara nova vrata suradnjama, preporukama i pozivima. Za mlade koji tek počinju to ne znači stvaranje lažne slike, nego jasnu i uvjerljivu prezentaciju vlastitih snaga i vrijednosti prema onima do kojih želite doprijeti.
Kurikulum Vještine virtualne asistencije i poduzetništva polazi od nekoliko povezanih elemenata. Prvo je vaša osobna priča. U jednoj ili dvije rečenice recite tko ste, čime se bavite i što vas na to motivira. Zatim slijedi vizualni identitet, dakle dosljedne boje, tipografija i fotografije koje se lako povezuju s vašim imenom. Treći element je prisutnost na internetu, odnosno jasno i smisleno sređeni profili na profesionalnim platformama i društvenim mrežama, s kratkim opisom usluga i preglednim referencama. Važan je i način na koji komunicirate u porukama, objavama i razgovorima, jer upravo tim stilom gradite dojam stručnosti i pristupačnosti. Na kraju sve potkrijepite dokazima svog rada, primjerice pregledom radova, kratkim opisima projekata i preporukama zadovoljnih korisnika. Drugim riječima, želimo da vas ljudi brzo prepoznaju i odmah razumiju koju im vrijednost donosite.
Kako to radimo na edukaciji? Krenemo od persone: polaznici osmisle tko je njihov idealni klijent i koju mu točno potrebu rješavaju. Zatim uvježbavaju kratko predstavljanje kojim u pola minute jasno kažu tko su, što nude i zašto je to korisno. Nakon toga uređuju svoje profile na mrežnim stranicama i profesionalnim platformama kako bi bili sažeti, razumljivi i privlačni. Na kraju izrađuju vizualni kolaž u alatima poput Canve koji povezuje boje, slova i fotografije s osobnom pričom, pa sve djeluje usklađeno i profesionalno.
Izgradnja osobnog brenda nije jednokratan zadatak nego proces. Kroz edukaciju potičemo redovito preispitivanje i osvježavanje profila i pregleda radova te povezivanje brenda s konkretnim koracima prema klijentima, od prijava na natječaje do jasne i pristojne komunikacije s potencijalnim naručiteljima. Rasprave o brendu povezujemo s umrežavanjem i osnovama marketinga kako bi polaznici vidjeli kako se reputacija gradi kroz kvalitetan rad, povratne informacije i dugoročne odnose.
Zaključno, osobni brend jedna je od ključnih vještina za virtualne asistente i druge digitalne profesionalce. On omogućuje mladima da preuzmu kontrolu nad time kako ih tržište vidi, da brže izgrade povjerenje i da se smisleno pozicioniraju u okruženju u kojem je ponuda velika. Uključivanjem ove teme u strukovno obrazovanje pomažemo polaznicima da ne budu samo primijećeni, nego i angažirani i zapošljivi.
Poveznica na kurikulum „Virtual Assistant Skills and Entrepreneurship curriculum“: https://pannonia-consulting.hr/predstavljanje-kurikuluma-vjestine-virtualnog-asistenta-i-poduzetnistvo/

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih
