Kurikulum Vještine virtualnog asistenta i poduzetništvo osmišljen je kao dio međunarodnog projekta FIGHT-DIGIT, koji ima za cilj smanjenje nezaposlenosti mladih kroz razvoj digitalnih vještina i interaktivnu edukaciju. Projekt, financiran putem programa Erasmus+ KA210-VET, okuplja partnere iz Njemačke, Hrvatske i Estonije te doprinosi jačanju digitalnih i poduzetničkih kapaciteta u obrazovanju za tržište rada (VET).
Ciljevi kurikuluma
Kurikulum je usmjeren na:
- Osnaživanje mladih nezaposlenih osoba za samozapošljavanje u području virtualne asistencije.
- Razvoj poduzetničkog načina razmišljanja kod edukatora i mladih.
- Povećanje kapaciteta VET edukatora za korištenje novih obrazovnih materijala.
- Stvaranje interaktivnih online tečajeva koji omogućuju gamificirano učenje.
Struktura kurikuluma
Kurikulum je organiziran u četiri glavna poglavlja:
- Osnove virtualne asistencije i poduzetništva
U ovom dijelu fokus je na razumijevanju koncepta virtualne asistencije, važnosti digitalnih vještina te razvoju komunikacijskih i suradničkih sposobnosti potrebnih za rad na daljinu. Edukatori se upoznaju s osnovama gig ekonomije i načinima kako inspirirati mlade na poduzetničko razmišljanje. - Razvoj i upravljanje poslovanjem virtualnog asistenta
Obuhvaća praktične aspekte pokretanja poslovanja, uključujući generiranje poslovnih ideja, analizu tržišta, izradu poslovnog plana, financijsko upravljanje te marketinške strategije prilagođene digitalnom okruženju. - Rast, inovacije i održivost
Ovaj dio fokusira se na strategije skaliranja poslovanja, praćenje tržišnih trendova, održivo poduzetništvo i etiku te izgradnju profesionalnih mreža. - Uvod, timski rad i završetak edukacije
Poglavlje uključuje preporuke za otvaranje i zatvaranje edukacijskih sesija te metode timskog rada.
Organizacija programa
Kurikulum je osmišljen kao intenzivan 10-dnevni program edukacije za VET edukatore. Svaki radni dan predviđa šest sati radionica koje kombiniraju teoriju i praktične vježbe. Fleksibilnost kurikuluma omogućuje prilagodbu sesija specifičnim potrebama korisnika.
Zaključak
Kurikulum Vještine virtualnog asistenta i poduzetništvo predstavlja inovativan pristup obrazovanju mladih nezaposlenih osoba. Kroz kombinaciju teorijskih znanja, praktičnih vježbi i interaktivnih metoda učenja, ovaj program omogućuje osnaživanje mladih za ulazak na tržište rada u digitalnom okruženju. Dostupan je na više jezika, uključujući hrvatski, čime se osigurava široka dostupnost i dugoročni utjecaj.