Predstavljanje kurikuluma: Vještine virtualnog asistenta i poduzetništvo

Kurikulum Vještine virtualnog asistenta i poduzetništvo osmišljen je kao dio međunarodnog projekta FIGHT-DIGIT, koji ima za cilj smanjenje nezaposlenosti mladih kroz razvoj digitalnih vještina i interaktivnu edukaciju. Projekt, financiran putem programa Erasmus+ KA210-VET, okuplja partnere iz Njemačke, Hrvatske i Estonije te doprinosi jačanju digitalnih i poduzetničkih kapaciteta u obrazovanju za tržište rada (VET).

Ciljevi kurikuluma

Kurikulum je usmjeren na:

  • Osnaživanje mladih nezaposlenih osoba za samozapošljavanje u području virtualne asistencije.
  • Razvoj poduzetničkog načina razmišljanja kod edukatora i mladih.
  • Povećanje kapaciteta VET edukatora za korištenje novih obrazovnih materijala.
  • Stvaranje interaktivnih online tečajeva koji omogućuju gamificirano učenje.

Struktura kurikuluma

Kurikulum je organiziran u četiri glavna poglavlja:

  1. Osnove virtualne asistencije i poduzetništva
    U ovom dijelu fokus je na razumijevanju koncepta virtualne asistencije, važnosti digitalnih vještina te razvoju komunikacijskih i suradničkih sposobnosti potrebnih za rad na daljinu. Edukatori se upoznaju s osnovama gig ekonomije i načinima kako inspirirati mlade na poduzetničko razmišljanje.
  2. Razvoj i upravljanje poslovanjem virtualnog asistenta
    Obuhvaća praktične aspekte pokretanja poslovanja, uključujući generiranje poslovnih ideja, analizu tržišta, izradu poslovnog plana, financijsko upravljanje te marketinške strategije prilagođene digitalnom okruženju.
  3. Rast, inovacije i održivost
    Ovaj dio fokusira se na strategije skaliranja poslovanja, praćenje tržišnih trendova, održivo poduzetništvo i etiku te izgradnju profesionalnih mreža.
  4. Uvod, timski rad i završetak edukacije
    Poglavlje uključuje preporuke za otvaranje i zatvaranje edukacijskih sesija te metode timskog rada.

Organizacija programa

Kurikulum je osmišljen kao intenzivan 10-dnevni program edukacije za VET edukatore. Svaki radni dan predviđa šest sati radionica koje kombiniraju teoriju i praktične vježbe. Fleksibilnost kurikuluma omogućuje prilagodbu sesija specifičnim potrebama korisnika.

Zaključak

Kurikulum Vještine virtualnog asistenta i poduzetništvo predstavlja inovativan pristup obrazovanju mladih nezaposlenih osoba. Kroz kombinaciju teorijskih znanja, praktičnih vježbi i interaktivnih metoda učenja, ovaj program omogućuje osnaživanje mladih za ulazak na tržište rada u digitalnom okruženju. Dostupan je na više jezika, uključujući hrvatski, čime se osigurava široka dostupnost i dugoročni utjecaj.