Provedena aktivnost analize i mapiranja relevantnih kurikuluma u strukovnom obrazovanju u okviru projekta Digital Response to Unemployment Problems in Western Balkan 

S ciljem poboljšanja relevantnih vještina na tržištu rada i unaprjeđenja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja (VET)  kroz jačanje kapaciteta i razvoj naprednih kurikuluma temeljenih na STEM-u, partnerske organizacije iz Litve, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Albanije, Crne Gore i Njemačke pokrenule su projekt Digital Response to Unemployment Problems in Western Balkan (DRUPWB). Ključna aktivnost projekta je izrada neformalnog kurikuluma u 4 modula: virtualni asistenti, programiranje (osnovna razina), samozapošljavanje te pokretanje i vođenje malih poduzeća. Prvi korak izrade kurikuluma je analiza i mapiranje postojećih neformalnih kurikuluma u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, pri čemu je svaka partnerska organizacija zadužena za pregled i analizu stanja u svojoj zemlji.

Analiza i mapiranje postojećih kurikuluma provedena je kroz nekoliko ključnih faza koje osiguravaju sustavan i temeljit pristup. Prva faza uključuje uspostavljanje kontakta s relevantnim pružateljima stručnog obrazovanja i obuke (VET) u svakoj od zemalja sudionica projekta. Ovaj korak omogućava prikupljanje ključnih informacija i stvaranje mreže partnera što doprinosi uspješnom prikupljanju podataka i realizaciji analize. Nakon uspostave kontakata provodeno je intervjuiranje predstavnika pružatelja VET usluga. Tijekom intervjua prikupljene su detaljne informacije o postojećim kurikulumima, njihovoj strukturi, sadržaju i načinu implementacije. Ovaj dio procesa ključan je za dobivanje uvida u stvarnu primjenu i uspješnost trenutnih obrazovnih programa, kao i izazove s kojima se pružatelji suočavaju. Treća faza odnosi se na istraživanje i analizu postojećih kurikuluma. Stručnjaci su proveli detaljno istraživanje kako bi dobili jasniju sliku o trenutačnoj ponudi obrazovnih programa te identificirali najbolje prakse i inovativne pristupe u obrazovanju i obuci mladih. Nakon istraživanja slijedi pronalazak i odabir najmanje tri primjera kurikuluma iz svake zemlje sudionice projekta. Odabrani kurikulumi su reprezentativni primjeri koji najbolje ilustriraju raznolikost i uspješnost postojećih obrazovnih pristupa u regiji. Odabrani kurikulumi su predmet detaljne analize, kako bi se identificirale njihove prednosti, slabosti i mogućnosti za prilagodbu budućim potrebama tržišta rada. Stručna analiza omogućava bolje razumijevanje strukture, metodologije i primjenjivosti postojećih obrazovnih programa.

Rezultati istraživanja su objedinjeni u završnom dokumentu, koji sadrži sveobuhvatan pregled prikupljenih podataka i temeljitu analizu mapiranih kurikuluma, a dostupan je na web stranici projekta: https://digital-response.eu/2024/05/04/analysis-and-map-of-existing-non-formal-educational-curriculums-of-vet-programs-in-participating-countries/ Završni dokument služi kao osnova za daljnji razvoj i prilagodba kurikuluma unutar projekta, osiguravajući da oni budu relevantni i učinkoviti u pripremi mladih za zahtjeve modernog tržišta rada.

Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.