Kako lažne vijesti utječu na poslovanje malih i srednjih poduzeća

U sklopu projekta “Focus“ Pannonia Consulting je u suradnji s partnerima Youth Power Germany, OLAE i POU AMC NG provela istraživanje o utjecaju lažnih vijesti na donošenje poslovnih odluka u malim i srednjim poduzećima u Njemačkoj, Hrvatskoj i Portugalu. Rezultati su pokazali da su poduzetnici svjesni problema lažnih vijesti i poduzimaju proaktivne mjere kako bi se zaštitili, ali ističu potrebu za kontinuiranom edukacijom o medijskoj pismenosti i provjeri činjenica.

Istraživanje je otkrilo nekoliko ključnih podataka:

  • Svijest o lažnim vijestima: 93% ispitanika svjesno je postojanja lažnih vijesti.
  • Praćenje vijesti: Preko 80% ispitanika prati vijesti svakodnevno ili nekoliko puta tjedno.
  • Financijski utjecaj: Više od 20% ispitanika izvijestilo je o umjerenom financijskom utjecaju lažnih vijesti na svoje poslovanje.
  • Izvori vijesti: Glavni izvor vijesti za većinu ispitanika su društvene mreže, iako su ocijenjene kao najmanje pouzdane.
  • Provjera činjenica: Većina ispitanika provjerava činjenice koristeći specijalizirane web stranice za provjeru činjenica i pouzdane izvore vijesti prije donošenja poslovnih odluka.

Što to znači za poduzeća?

Lažne vijesti mogu uzrokovati različite probleme za mala i srednja poduzeća:

  • Financijski gubici: Dezinformacije mogu dovesti do pogrešnih poslovnih odluka, što može rezultirati financijskim gubicima.
  • Narušavanje ugleda: Negativne i netočne informacije mogu narušiti reputaciju poduzeća, posebice ako se brzo šire putem društvenih mreža.
  • Pogrešne informacije o tržištu: Lažne vijesti mogu iskriviti percepciju tržišta, što može natjerati poduzetnike na pogrešne strateške odluke.

Poduzetnici ističu da je ključno stalno se educirati o medijskoj pismenosti i koristiti pouzdane izvore za provjeru činjenica.

Iako lažne vijesti predstavljaju stvarnu prijetnju za mala i srednja poduzeća, svijest o ovom problemu i proaktivne mjere poduzetnika pružaju nadu. Kontinuirana edukacija i korištenje pouzdanih izvora informacija ključni su za smanjenje negativnog utjecaja lažnih vijesti na poslovanje.

Pannonia Consulting će nastaviti s provođenjem sličnih istraživanja i edukacija kako bi pomogla poduzetnicima da se uspješno nose s izazovima koje donosi digitalno doba. Pratite naš rad i podržite nas u našim nastojanjima da pružimo edukaciju i alate potrebne za borbu protiv dezinformacija.

Za dodatne informacije, posjetite našu web stranicu i kontaktirajte nas. Radujemo se daljnjoj suradnji na putu prema informiranom i otpornom poslovnom okruženju.