Projekt Digital Response to Unemployment Problems in Western Balkan (DRUPWB), koji su pokrenule partnerske organizacije iz Litve, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Albanije, Crne Gore i Njemačke, ima za cilj unaprijediti relevantne vještine mladih na tržištu rada kroz strukovno obrazovanje i osposobljavanje (VET). Jedna od ključnih aktivnosti projekta je razvoj inovativnog kurikuluma zasnovanog na STEM-u, s posebnim naglaskom na četiri ključna područja:
- Virtualni asistenti – pruža polaznicima vještine potrebne za obavljanje administrativnih, organizacijskih i komunikacijskih zadataka u digitalnom okruženju.
- Programeri (osnovna razina) – omogućuje stjecanje temeljnih znanja i vještina u programiranju, osiguravajući mladima početak karijere u sektoru tehnologije.
- Samozapošljavanje – osmišljen je za one koji žele pokrenuti vlastiti posao, pružajući im osnovne alate i resurse za uspješno samozapošljavanje.
- Pokretanje i vođenje malih poduzeća – pruža detaljne smjernice za poduzetnike koji žele započeti i voditi mala poduzeća, od upravljanja financijama do marketinga i poslovnog planiranja.
Temelj za izradu kurikuluma predstavlja sveobuhvatni izvještaj o analizi i mapiranju postojećih neformalnih kurikuluma u svakoj od zemalja partnerskih organizacija. Na temelju detaljnih istraživanja i prikupljenih podataka, kurikulum je osmišljen i prilagođen tako da bude univerzalno primjenjiv u svim zemljama sudionicama projekta, uzimajući u obzir specifične potrebe lokalnih tržišta rada i strukovnog obrazovanja. Razvoj kurikuluma temeljenog na rezultatima mapiranja i analize omogućio je stvaranje obrazovnih programa koji su relevantni i prilagođeni stvarnim potrebama modernog tržišta rada. Moduli su osmišljeni tako da budu fleksibilni i prilagodljivi, omogućujući mladima stjecanje praktičnih i traženih vještina koje će im olakšati ulazak na tržište rada ili potaknuti poduzetničke aktivnosti. Kurikulum će biti dostupan na engleskom jeziku, te na ostalim jezicima zemalja uključenih u projekt.
Projekt DRUPWB predstavlja važan iskorak u povezivanju strukovnog obrazovanja sa stvarnim potrebama poslodavaca i tržišta rada u regiji Zapadnog Balkana. Ovakav pristup, temeljen na detaljnoj analizi i prilagodbi obrazovnih programa, pridonosi poboljšanju kompetencija mladih, smanjenju nezaposlenosti i razvoju digitalnih vještina, što je ključno za održivi ekonomski razvoj regije.
Financirano sredstvima Europske unije. Izneseni stavovi i mišljenja su stavovi i mišljenja autora i ne moraju se podudarati sa stavovima i mišljenjima Europske unije ili Europske izvršne agencije za obrazovanje i kulturu (EACEA). Ni Europska unija ni EACEA ne mogu se smatrati odgovornima za njih.